Suzuki V-Strom 800 DE, letnik 2023

Suzuki V-Strom 800 DE

Mitja Gustinčič
Iz revije motoSI št. 109 (avgust – september 2023)

Škoda, ker na test ni prišel s kovčki. Zato improviziramo. Kovček in podložna plošča sta pasala z modela V-Strom 1000. Zaradi omejenega gibanja in velikega obiska na Touru sem iz previdnosti naložil še šotor s pripadajočo kramo. Za sedenje je ostalo dovolj prostora. Termometer je kazal 32 stopinj Celzija.
Čez deset ur in osemsto kilometrov sem šotor postavljal med gorami na prelazu Cormet de Roseland, 1968 metrov nad morjem in na 10 stopinjah Celzija z vetrom v sunkih.

Avantura se je odvijala na polno. Ležal sem v temi na tri prste debeli blazini. Elektrike ni bilo. Telefonskega signala tudi ne. Tekoče vode prav tako ne. Večer je postal nenavadno dolg.
Pot me ni polomila. Sedež je udoben, morda celo bolj mehek, kot mi paše. Na gornjo pozicijo nastavljen vetrobran mi ustreza, ne ovira pogleda na cesto in ne povzroča turbulenc. USB vtičnica na levi strani armaturne plošče je prišla še kako prav.
Navdušen sem bil nad vzmetenjem, ki mehko pobira vse neravnine, drži motor v smeri in ne utruja telesa. Le preveril sem ali so nastavitve tako kot je to po tovarniškem priročniku in zadnjo vzmet sem malo privil, da je lažje nosila prtljago.

Avtocesta je monotona. Visoka hitrostna povprečja porabo dvignejo s petih na šest litrov in po 285 kilometrih začne utripati ikona za gorivo. Natočim 15 litrov – torej rezerva utripne, ko je v posodi še pet litrov bencina! Pri umirjeni vožnji to pomeni še sto kilometrov poti. Ne tvegam. V hribih bencin dolivam, ko črtice na dobro preglednem ekranu TFT zdrsnejo na polovico.
Ko se cesta pri Aosti dvigne proti prelazu Mali St. Bernard in ni več neskončnih kolon vzhodnoevropskih tovornjakov, življenje spet postane živahno in zanimivo, zrak se sčisti in osveži. V francoskih naseljih je dovoljeno peljati le 30 km/h!

ALI DAJE DOVOLJ?

Ime V-Strom vas lahko zavede, ker pripada legendarni in dve desetletji znani seriji cestnih terencev z motorjem konfiguracije V2. Ta pa je novi član z vzporednim dvovaljnikom, kar je danes po svetu tehnični in prodajni hit.
Zakaj je potreben vrstni dvovaljnik? Suzukijeva odločitev, da razširi družino V-Strom z novim motorjem, je bila rahlo presenečenje, čeprav je tak motor tehnični trend. Vesti iz industrije govorijo, da je vzporedni dvovaljnik cenejši za izdelavo in da pri zamiku ročične gredi na 270 stopinj daje od sebe enake značilnosti kot dvovaljnik na V. Tako govori teorija. Praksa s ceste to potrjuje.
Novi V-Strom je s 776 kubiki bližje tradicionalnemu modelu 650 kot pa modelu 1000. Če ga merimo na konkurenco, ima pri tej prostornini opravek le z novo Hondo Transalp in BMW-jem serije F. Nanj je treba gledati kot na potovalnik brez posebnih terenskih apetitov. 230 kilogramov mokre teže je ugodna, vendar tudi že visoka meja za afne guncat na kakšnem pozabljenem kolovozu.
Gledano s potovalnimi očmi je novi V-Strom precej ugodna zlata sredina. Je udoben. Ima zelo dobro delujoče vzmetenje in lahko nosi 200 kilogramov tovora.
Motorne moči je 62 kilovatov, kar vrže 84 konjev. To je za potovanje v dvoje morda slišati malo. Pomisliti pa je treba na navor, kar se v sedežu čuti kot pripravljenost na delo, na vlek. Že pri dva tisoč vrtljajih je motor živ. V peti prestavi pri 2.200 vrtljajih (to je 50 km/h) že gladko sprejme plin in brez cukanja pospešuje. V šesti prestavi pri 3.000/min pelje 70 km/h in to je območje, ko se da peljati samo še z doziranjem plina. Spominja na jadranje po cesti. Ni potrebe, da bi vrtljaji zlezli čez 5.500/min. Idealno za turistično križarjenje. Na srečo je izpušni sistem tih in tudi vsi mehanski zvoki so nemoteči, pridušeni.

Nadaljevanje lahko preberete v reviji motoSI št. 109 (avgust – september 2023).

“Vzpon tja do 2.800 metrov nad morjem. Dvovaljnik vleče brez oklevanja. Vrtljaji se držijo pri 5.000/min, ko daje od sebe med 45 in 50 konjev.”

NA KRATKO
POČUTJE ZA KRMILOM?
Krmilo je široko 82 cm. Ne utruja rok ali ramen. Obe ogledali sta mirni in pregledni. Ščitnika rok sta serijsko.
UDOBJE V SEDEŽU?
Kar udoben sedež. Pošteno odmerjen. Šele po treh urah sedenja začutiš prvo mravljinčenje.
KAKO JE S PRTLJAGO?
Za enodelnim sedežem je serijsko vgrajen plastičen prtljažnik z ročaji za sopotnico.
KARAKTER MOTORJA
Izstopa raztegnjeni hrbet navora, ki zagotavlja križarjenje s 5.000/min. V visokih prestavah zelo dobro vleče že od 3.000/min, od 7.000/m omogoča živahna prehitevanja. Ima višjo porabo goriva od povprečja v razredu.
MENJALNIK
Tih in natančen, ima dobro delujoč kvikšifter.
ZAVORE
Koluti Braking, lepo obrezani; čeljusti Nissin. Uglajeno grabijo. ABS nima prezgodnjega vklopa.
VZMETENJE
Lepega videza, nastavljivo, dobro in mehko duši, zagotavlja potovalno udobje in natančno vožnjo. 
VOZNE LASTNOSTI
Predvidljivo in natančno vedenje tako v ovinkih kot na avtocesti. 
AERODINAMIKA
Vetrobran je sicer majhen, ima možnost pomikanja po višini (4 imbus vijaki), je solidna zaščita pred vetrom. Ne ovira razgleda na cesto. Ne povzroča trepetanja čelade.
INTELIGENTNI PRIPOMOČKI
Ima tri načine podajanja motorne moči, nadzor oprijema gume in ABS, ki se ga da na zadnji zavori izklopiti. Pogrešamo samodejno izklapljanje smernikov.
Deli
Pripni
Čivkni