Alan Cathcart
Šest let je minilo, od kar je Royal Enfield pokazal svoj nov 650-kubični vrstni dvovaljni motor, ki so ga najprej uporabili za modela Interceptor in Continental GT. Vsi trije projekti so bili odlično izvedeni, trpežni in dobro prodajani. To je indijski Royal Enfield katapultiralo med vodilna imena srednje kategorije motociklov.
Niti slutili nismo, da ima indijsko podjetje v ognju sočasno več želez in da na veliko investira.
Test je bil objavljen v reviji motoSI št. 114 iz septembra 2024
Pred letom dni so predstavili model Super Meteor. Hkrati so ponudili lepe možnosti za osebne dodelave motociklov. Vpletli so se tudi priznani možje iz scene predelav. Kot bi se sprožil kreativni kaos. Ideje, kako obarvati ali okrasiti indijske stroje, so kar vrele po svetu. Šef podjetja Siddharta Lal pravi, da je to pričakoval, čeprav so ti njihovi novi motocikli iz nekoliko višjega cenovnega razreda – vsaj skozi oči indijskega trga. Dober glas je zdramil tudi samo Indijo. Tovarna pri kraju Chennai obratuje šest dni v tednu, čakalne vrste pa se ne skrajšujejo.
Prihodki od prodaje so se lepo povečali, dobiček je zrasel za 54,7 odstotka. Zdaj, ko se je ognjišče pod kotlom razplamtelo, so še dodali na ogenj – z modelom Shotgun 650. Ta koncept so v Milanu na salonu pokazali jeseni 2021. Zaznali so velik interes in zdaj je tu lepo oblikovan stroj, ki nikakor ni drag, prihaja pa s triletno garancijo. Prepričan sem, da za ta denar kupec dobi veliko motocikla. Dodana vrednost je, da je skupina oblikovalcev že v štartu razmišljala, kako ljudem pustiti dovolj prostora za dodelave.
RAZVIT JE V ANGLIJI
Najprej naj osvežimo spomin o motorju. Dvovaljni zračno hlajeni motor je bil razvit v Royal Enfieldovem razvojnem centru pri kraju Leicester, na Otoku. Motor ima eno gred za dušenje tresljajev in vžigalni ritem 270 stopinj, kot je danes v svetu zaželeno. Vbrizg je znamke Bosch, sesalna grla so Mikuni. Ta tehnika iztisne 47 konjev, kar ga uvršča tudi v vozniško kategorijo A2.
Royal Enfield prodaja po vsem svetu in ker so razmere na cesti po svetu drugačne kot v Indiji, testirajo v Evropi, V ZDA, v Indiji. S komponentami, ki jih uporabljajo, so na varni strani. Vilice tipa USD s teleskopi, debelimi 43 mm in oba zadnja amortizerja prihajajo iz Showe. Vilice so nenastavljive iz generacije Big Piston, kot na japonskih motociklih. Zavorne elemente dobavlja ByBre. ABS je iz podjetja Bosch. Gume nosijo (pozabljeno) oznako Ceat. Armatura, torej okrogli merilnik, pokaže tudi prestavo v menjalniku in ponuja celo brezplačno navigacijo, ki deluje v stilu »ovinek po ovinek«. Dodali so tudi vtičnico USB. Motocikel ima v osnovni ceni dve parkirni opori.
IMA ODLIČEN MENJALNIK!
Dobili smo se v Kaliforniji. Povabljeni so bili možje iz custom scene, sami umetniški liki in tudi tiste motorje smo otipali.
Testni krog je bil dolg poštenih dvesto kilometrov. Na vožnji se nam je pridružil dirkaški šampion Freddie Spencer, ki zdaj živi bolj umirjeno življenje in mu novi slog Royal Enfield celo paše.
Seveda smo se tudi podili. Gume so OK. Prednje vilice tudi. Manj navdušenja dajeta zadnja, sicer dovolj dolga amortizerja, saj je 90 mm giba premalo, zato zadnje kolo suva v hrbet.
Motocikel je z 240 kg razmeroma težak in na ovinkih se je pokazalo, da je za agresivno vožnjo en sprednji zavorni kolut premalo. Še dobro, da se da brez tveganja pošteno zavirati tudi z zadnjo zavoro.
Motor preseneti, ker ima zelo dober vlek. Tretja prestava je idealna za križarjenje, saj jo podpira vlek motorja. Le v najvišji prestavi, šesti, je na avtocesti pri 110 km/h za pospeševanje bolj len, zato je treba nujno suniti eno prestavo nižje. Menjalnik teče gladko in natančno. Ne vem ali sem zadnje čase peljal kakšen cestni motocikel, ki bi imel boljši menjalnik. Enakega ja, boljšega ne.
NEKAJ BISTVENIH PODATKOV
Motor: zračno hlajen vrstni dvovaljnik SOHC, ena gred za dušenje tresljajev, šest prestav, zdrsna sklopka
Moč: 34,6 kW (47 KM) pri 7.250/min
Navor: 52,3 Nm pri 5.650/min
Medosna razdalja: 1.465 mm
Gib vzmetenja spredaj / zadaj: 120 / 90 mm
Gume: spredaj 100/90 – 18, zadaj 150/70 – 17
Višina sedeža od tal: 79,5 cm
Velikost posode za bencin: 13,8 litra
Teža z gorivom: 240 kg

