BMW GS 1300! Test v reviji motoSI št. 111

Mitja Gustinčič

Dvorišče pred hotelom je bilo s treh strani zasedeno z novimi GS-ji 1300. Vmes pa so se skrivali še kakšni drugi BMW-ji, pač za okras in mimobežno opozorilo, da ne delajo le GS-jev. Dejstvo pa je takšno, da je GS pri BMW-ju vodilni konj, z naskokom najbolje prodajani motor. Tako je že ohoho let. Američani lepo pravijo, da se zanesljivega konja ne menja. Rečejo tudi, da zadeve ni treba popravljati, če dobro dela. In navzlic tem stoletja znanim rekom so šli možje v Münchnu obrnit motor, kot obrnemo nogavico, na glavo.

Nekaj izsekov iz testa, ki je objavljen v reviji motoSI iz decembra 2023:

“Ja, jaz sem zrisal ta motor.”
Takoj sem ga moral popredalčkati z vprašanjem, kaj on vozi zasebno. Iz časa, ko je delal za Kisko – KTM, ima Repliko Rally 690. Da ima res trd sedež, ampak le en teden trpiš, potem se pa navadiš, to ve, saj je bil z njim v Mongoliji in v Južni Ameriki, je še navrgel. Ker pa je zrisal tudi slečeni bokserski R/R, ima tudi tega.

***

Na teh vozniško obvladljivih a neprijaznih terenih sem kot prvo opazil izjemno uravnoteženost in mirnost motocikla, ki se je v preteklosti izgubila s prihodom bokserjev z večploščno sklopko v olju (torej zadnjih deset let, modela 1200 in 1250). Naj tu malo razložim …

***

Ko smo se čez hribe z enduro testa vračali v smeri hotela, je pot peljala po enih zemljastih kolovozih, strmih kot severna stena Triglava. Hočeš – nočeš je bilo treba tam dol. Na kolesih so bile seveda dovolj terenske grobe gume Karoo 4 (trajajo do 5.000 kilometrov, mi je povedal Pirellijev tehnik). Preklopili smo na slog »enduro«, kar poseže v nastavitve ABS in nadzor oprijema gum.

Deli
Pripni
Čivkni