Pnevmatike Dunlop RoadSmart 4

Mitja Gustinčič, iz revije motoSI št. 103 (junij-julij 2022)

Bili smo povabljeni v testni center podjetja GoodYear v južni Franciji. Tu je dal Dunlop novinarjem v oceno svojo najnovejšo cestno pnevmatiko Rad Smart4. Vozili smo po pisti. Vozili smo po cesti. Vozili smo po mokri pisti. Presedali smo se na različne motorje, ki so bili po parih opremljeni s predhodno gumo RoadSmart3 (RS3) in z novo RoadSmart4 (RS4). Po vsaki menjavi motorja se je dalo takoj precej zanesljivo povedati kje in kakšne so razlike v »zmogljivostih«.

Vozili smo Suzukije GSX-S 950 in BMW-je z bokserskim motorjem (R1250R). Na Suzukiju je bil občutek na predhodnem modelu (RS3) in na novi gumi (RS4) skorajda enako zanesljiv in dogajanje predvidljivo, morda le rahlo v prid RS4.
Veliko bolj izrazita je bila prednost gume RS4 na bokserju. Tu se je pokazalo, da v dolgih nagibih RS3 prej nakaže, kje je konec »mirnih živcev«; z RS4 se je dalo peljati hitreje skozi ovinke, z zaznavno več nagiba in tudi zaviranje proti ovinku je bilo občutno manj dramatično. Ne ena, ne druga guma nista pokazali kakšne tendence k splavanju, niti k padanju v nagib. Zaviranje na mokrem je vedno delikatno opravilo, ki zahteva močne živce, saj je nujno zmanjšati hitrost in tu motorist tvega, da mu spodnese prednje kolo. Precej manj delikatno je pospeševanje, ker se ga da bolj nadzorovano odmerjati, zato se je mogoče poigravati: vedno bolj zgodaj odpiraš plin in čakaš, kdaj bo ritnilo zadnje kolo. Na RS4 so bili odzivi občutno manj sunkoviti. Zagotovo gre to na račun spremembe dezena tekalne površine.

Tu je primerjava med dezenom gume RS3 (leva pnevmatika) in RS4 (desna pnevmatika).
Šest let loči SportSmar3 od SportSmart4. To je malo časa, v katerem pa so gumarji naredili nepričakovano velik skok, da ne napišem ravno napredek. SportSmart4 je razvita za prednja kolesa 17, 18 in 19 palcev. Zadnja guma pa je na voljo v širinah od 140 do 190 mm. Priporočajo jo celo za manjše motorje, recimo za Yamaho MT-125 in KTM-ja 390 Duke.

Obraba gum je bila takšna, kot je na dirkalnih gumah – svaljki gume so se nabirali ob straneh, kakšne visoke temperature in morebitnega zdrsovanja pa ni bilo zaznati.
Presedal sem se z motorja na motor, peljal sem varno hitro, pa še zdaleč nisem gum spravil v kakšno nenavadno gibanje ali pregrevanje. Vsak krog sem imel izjemno varen občutek. Upam si reči, da RS4 pelje natančno in ima oprijem kot dirkalna pnevmatika; s tem da se občutno hitreje ogreje oziroma takoj začne delati.

Zanimivo, da je RoadSmart4 dovolila zelo dinamično in enako natančno peljati BMW-jev RX, Kawasakijev 900 RS, Versysa 1000 in Suzukija GSX-S/GT. Očitno je RS4 polivalentna guma, ki omogoča na cesti nesluteno več, kot si motorist sploh upa pričakovati. Izpostaviti je tudi treba, da pri spremembah smeri vožnje ni potrebna moč rok in zato motorista ne utruja. Kolikšno kilometražo zdrži, pa bo treba še ugotoviti. Obljuba govori, da so dosegli dobro vzdržljivost, predvsem pa konstantne vozne lastnosti do izrabljenosti.

Deli
Pripni
Čivkni