Kdo so lastniki Harleyjev? Pogovor s tremi direktorji

Pogovarjala sta se Ana Mihelič Ivančič (AMI) in Blaž Črnivec. Celoten prispevek je objavljen v reviji motoSI št. 104 (avgust – september 2022)

AMI: Od kdaj do kdaj je bil kdo direktor chapterja? Je bilo težko predati štafeto nasledniku?
Rastko: »Direktor chapterja sem bil 17 let. To je bila moja edina družba v življenju, za prijatelje si je treba čas vzet’.«

Miha: »Zadal sem si, da bom osem let direktor in to sem uresničil, imel sem sijajnega naslednika, le da on (Peter, op. p.) tega takrat še ni vedel. Ne, ni mi bilo težko odnehati, svoje ideje sem uresničil, drugi ljudje imajo druge ideje, jaz dam pa rad noge v zrak, pridem na srečanja pojest in se zabavat, imam tudi veliko dela.«

AMI: Peter, kako bi ti povzel zadnji dve leti, odkar si direktor chapterja?

Peter: »Ko sta bila onadva direktorja, je bilo vse na njiju, zdaj imam pa več pomočnikov, več aktivnih članov, ki pomagajo, več je interesa, več aktivnosti, onadva sta imela pa vse na svojih plečih, en človek zdaj težko vse to zvozi …«

Rastko: »Peter je največji playmaker

Miha: »Ja, naš partymaker

AMI: Ženskih direktoric chapterjev je v svetu le peščica. Zakaj? Ste naklonjeni tej ideji?

Rastko zadržano: »No, če bi imela avtoriteto, ugled in vse informacije, podatke skozi v glavi, zakaj pa ne. Mora pa direktor znati poslušalcu primerno pojasniti stvari.«

Peter se že smeji na vsa usta: »Uh, Miha se ne bo strinjal, on ni za to.«

In Miha res oklevajoče izdavi: »No, lahko bi bila, čeprav to glede na naše člane, njihovo starost itd. ne bi bilo maksimalno pozitivno, to je občutljiva téma, sem jo že predelal …«

Peter navihano doda: »Zdaj, ko imam ful pomoči od ostalih aktivnih članov, bi lahko bila, sploh če bi bila fejst, haha.«

Rastko: »Sponsoring Dealer nastavi direktorja, direktor pa ostale člane.«

AMI: Letna H.O.G. članarina znese 75 eur, doživljenjska »life membership« pa kar 750 eur, ta velike našitke »Life Member« za na hrbet je celo potrebno dokupiti posebej. Lipa Chapter Slovenija ima glede na število prebivalcev naše deželice morda celo najvišji odstotek »life memberjev« med vsemi chapterji na svetu. Se vam ne zdi članarina, sploh pa prestižen »life member« program, predraga?

Vsi hkrati me začudeno pogledajo: »Ne, sploh ne, zakaj? Saj imamo veliko popustov, ugodnosti, že samo če servisiraš motor parkrat na leto in dobiš 10 % popust, se ti splača. V vsakem klubu prideš na koncu na isti ali še višji znesek.«

Miha doda: »Ko je na položaj prišel Peter, je ogromno članov prepričal, da so postali »life memberji« oziroma doživljenjski člani. V tem je res dober.«

AMI: Spočetka so ostali motoristi s težavo dojemali, da so chapterski izleti namenjeni izključno lastnikom Harleyjev; kako je s tem danes?

Vsi: »Ni problema s tem, zdaj to razumejo.«

Peter: »Vedno bolj smo odprti, imamo izlete z vozniki Goldwingov, celo z Vespami, hehe.«

Blaž vskoči: Če se preslikate nazaj, ko ste imeli 18, 20, 22 let, ste že gledali motorje?

Peter: »Sem gledal Harleyja, tistega 125 ccm, italijanskega, kaj je že bil (Rastko in Miha mu pomagata: Aermacchi je sodeloval s Harleyjem), vsi drugi so imeli Jawe, MZ-je, jaz pa sem si pri 16-ih kupil 125 -kubično Hondo, ne spomnim se modela, vem samo, da je imela dva cilindra, vozil sem jo z nemškimi tablicami in bil zato glavni frajer. Pa v Saint Tropez sem šel z njo!«

Rastko: »Imel sem Benellija MiniBike, potem Lambreto 125 ccm, nato sem kupil Vespo, katero mi je zaplenila carina, imel sem BMW-ja GS Paris-Dakar …«

Peter: »Svojega prvega Harleyja sem kupil v Ameriki, ko smo šli v Daytono, ga dal na shipping, nato pa se glede homologacije in papirjev za uvoz začel zajebavati z Motolegendo, s tedanjim uvoznikom H-D-ja, ki seveda ni bil navdušen nad tem, da sem sam uvozil Harleyja, namesto da bi ga kupil pri njih. »Pejt ti tja, kjer si ga kupil,« so mi rekli. Harleyja sem komaj homologiral. Sem pa sigurno dobra stranka, ker dam toliko denarja za servis vsako leto, haha.«

Miha: »APN-ja sem imel kot mulc, ko pa sem maturiral s presenetljivo dobrim uspehom, sta mi starša dovolila, da sem kupil dirkalno MV Agusto 175, nato pa me je potegnilo v hi-fi vode in sem s tem totalno zabluzil, zapravil kup denarja in časa, tako da sem izpit za motor naredil šele leta 2008.«

Blaža zanima, koliko plač je stal en Harley, ko je bil Rastko še »gazda kuće« oziroma direktor chapterja. A Rastko ga takoj zavrne: »Mučiš me s takimi vprašanji, sem že čisto dementen pa še disleksijo imam. Volvota karavana sem prodal pa še zraven sem dal, da sem lahko 1989. leta kupil Harleyja.«

Miha doda: »V Jugi smo v Avto Magazinu lahko samo gledali cenik, cene so bile nore.«

Blaž poizveduje naprej: A zraste ta ljubezen do Harleyja z leti? Ali si že od začetka zaljubljen v H-D znamko?

Miha: »V chapterju imamo nekaj res mladih članov, ki so zaljubljeni v H-D, sicer je pa povprečna starost naših članov v chapterju 54 let. No, nekateri imajo tudi po dva povsem različna motorja, poleg Harleyja še drugo znamko.«

Peter: »Zdaj H-D sicer dela take modele, ki naj bi znamko približali mlajši generaciji.«

Blaž: Pa a to sprejmete? Te nove modele?

Miha: »Včasih se je baje Harleyjeve V-Rode gledalo postrani.«

Rastko: »Buelle smo gledali postrani.«

Peter: »Harley je Harley, mi smo stara generacija, ki ima rada krom.«

Rastko: »Jaz tudi ta novih Harleyjev ne maram, rad imam francoza in kladivo, pa zrihtaš vse, zdaj rabiš pa računalnik, ker je toliko vse te elektronike. Meni je pa še vedno motor št. 1 Harley, št. 2 pa GS na dva fergazerja.«

Pater: »Eni hvalijo H-D Pan Americo, da je boljša kot BMW GS, kar pa težko verjamem. Peljal sem Pan Americo, no, GS-ja pa ne. Kaj naj jaz s tem, že tačkice ima premajhne. Je pa praktičen za makadam.«

Miha vskoči: »Ampak sva pa s prijateljico motoristko ravno par dni nazaj vsak s svojim Harleyjem prevozila kar 40 km po makadamu, uro in pol sva se vozila, na koncu sva bila vsa razšejkana, umazana …«

AMI: Vas kakšen drug motor »rajca«? Je med novimi, ni nujno, da je H-D, sploh kakšen motor, ki bi vas privlačil?

Rastko dvoumno: »Jaz sem v teh letih, ko me ne rajca nič več.«

Miha: »Harley-Davidson Road King. Blazno všeč mi je bil prototip BMW RT 1800, ampak samo prototip, na predpremieri sem bil pa čisto razočaran, zadek popolnoma uničen in še bi lahko našteval.«

Rastko nenadoma razvneto poskoči: »Pa Boss Hoss, Big Block, 7000 ccm, ja!«

Peter in Miha: »Aja, to tudi, kdo ga pa ne bi imel! Tudi Indian Chief je spektakularen.«

Miha: »V uvidu splošne izobrazbe sem si sposodil tudi Ducatija in Goldwinga, a sem se peljal počasi, nikoli ne bi izkoristil njune končne brzine, na avtocesti sem že pri 160, 180 km/h spustil gas, navajen sem na hrup, veter … Ko greš v Ameriko in tam rentaš motor, vidiš, za kaj so naši H-D-ji narejeni, na onem ovinku na Ljubelj (začne gestikulirati in kazati potek ovinkov, op. p.) je težko, skoraj nemogoče zvoziti. No, da se, ampak težko.«

Peter se za hipec zresni: »Drugačni motoristi smo, športni motor te pa kar sili v hitro vožnjo. Saj nisem ponosen na to, da se vozim v kratkih rokavih in japonkah ves dan …«

Rastko: »Jaz sem blazno počasen človek, zame je blazno zanimiva vožnja na Harleyju, vse drugo mi je nepotreben stres, rad gledam krave med vožnjo, kako se zajebavajo in kako smrdijo. Sam sem tri otroke gor spravil, vedno sem cvikal, da se moram domov vrniti živ, 25 let zato tudi nisem bil na dopustu …«

Blaž jih izzove: Ne bi nobeden rekel, da je kakšen sportak lep?

Vsi trije enotno: »Ja, Ducati je lep.«

Peter: »Ne bi ga pa nikoli imel.«

Rastko: »Ne bi se niti gor usedel.«

Miha: »Ne bi ga niti poskusil voziti. Mi, Harleyjisti pravimo, da se je treba voziti z nogami naprej.«

Blaž navihano: Ni vse »skret«?

Vsi: »Neee, Multistrada je top.«

AMI: Kaj menite o električnih motociklih, ali vozite hibride, električne avte?

Vsi: »Neee.«

Miha: »Teslo bi mogoče imel kot tretji avto.«

Rastko: »Jaz se ne bi navadil. Edino električnega skuterja mogoče. Ne upam si novega avta kupiti, ker ima preveč elektronike – tačas, ko bi štimal klimo, bi se ubil, kurc gleda.«

*

Nadaljevanje pogovora najdete v reviji motoSI št. 104 (avgust – september 2022)

Peter Breskvar: »Ko sem bil prvič na Faaker Seeju na moto zboru in še nisem imel Harleyja in ko sem opazoval vse te brezrokavnike z našitki, sem si rekel: »O, Jezus Kristus, tega si pa v lajfu ne bom oblekel!« Pa poglej me zdaj, haha! Žena (ki ravno tako vozi H-D, op. p.) se iz mene norca dela, da sem kot vojni veteran z vsemi temi značkami in medaljami, češ: »Lej, tvoji so tam,« kadar vidi kakšnega vojaka. Ta brezrokavnik je drugače za na motor totalno nepraktičen, ima odprt ovratnik, da ti piha …«

Deli
Pripni
Čivkni