Mitja Gustinčič
Iz revije motoSI št. 105 (oktober – november 2022)
Štirivaljnik izriga 120 konjev, kar danes ni več nek dosežek, a je na to treba pogledati skozi prizmo pripetih kovčkov in turizma. Za bolj divjaško razpoložene, ki gate menjujejo v odvisnosti od delovnih ur, je zagotovo primernejši turbak. Je pa pomembno dražji, ampak ne zdaj cviliti.
Torej ja, turizem. Imamo oklep s primerno visokim ročno pomičnim vetrobranom. Imamo sredinsko parkirno stojalo, ki sicer doda nekaj kilogramov v skupno maso, je pa hudo priročno, ko je treba flikati gumo. Imamo izdatno odmerjena dva sedeža. Imamo enduraška ščitnika rok, kar se v dežju in hladu pokaže kot zelo učinkovito. Imamo integrirana obesišča za kovčke in prtljažnik za sedežem. Versys lahko nosi top kovček volumna 47 litrov in bočna kovčka, ki držita 56 litrov. Toliko prtljage ne stlačite niti v prenekateri avtomobil.
Ne naskočite me zdaj z vprašanji o povezljivosti s telefonom, saj ne kupujete telefonske govorilnice, pač pa MOTOR! Prav tako nikar ne zagnjavite z vprašanji o mapah in motornih slogih, kar v praksi pomeni samo redukcijo moči. Kogar ni dovolj v hlačah, naj si pač nagleda manj surov motor, recimo 650, pa še ceneje bo. Sicer pa vedite, da Versys ni surov. Surovino najdete z oznako XR pri BMW-ju.
Bistvo Versysa 1000 je ravno štirivaljni vrstni motor s pritiklinami. Minila so dolga leta od prvega takšnega Versysa in v tem času so Japonci polikali kolcanje vbrizga, ki ni prav idealno sledilo ročici plina, motilo pa ni. Pa tudi finega drgetanja (tresljajev) na krmilu je veliko manj, nekaj se čuti okoli šestih tisočakov, tik predno se začne v motorju dogajati bolj zares.
… se nadaljuje v reviji motoSI št. 105 (oktober – november 2022).

“Versys ne mara, da ga športno goniš, ker je za kaj takšnega v vzmetenju premehak in kolikor vem, tudi polaktivno elektronsko vzmetenje (ima ga model SE) situacije bistveno ne izboljša.”
TEHNIČNI PODATKI
Koliko je treba imeti na računu: od 13.000 do 18.000 eur, odvisno od opremljenosti (dober naslov je Motoland Panigaz, Kranj)
Motor in zmogljivosti: 1.043 kubikov , 4-valjni vrstni, moč 120 KM (88,2 kW) pri 9.000/min; največji navor 102 Nm pri 7.500/min; zdrsna sklopka, 6 prestav; veriga.
Medosna razdalja: 1.520 mm
Višina sedeža od tal: 84 cm
Gib vzmetenja spredaj / zadaj: 150 / 152 mm
Zavore: spredaj 2 x kolut 310 mm + radialno vpete 4-batne čeljusti, zadaj kolut 250 mm + 1-batna čeljust, ABS
Gume: 120/70-17 in 180/55-17
Posoda za gorivo: 21 litrov
Teža z gorivom: 257 kg