Iz revije motoSI št. 102 (december 2021)
Od leta 2017 je ta moto-skuter doživel dve dodelavi, a je v bistvu ostal enak. Da ima veliki kolesi s špicami, da ima jeklen okvir kot motocikli in da ima agregat od motociklov NC 750, to so dobri aduti.
V današnji ponudbi skuterjev je najbolj drugačen in opazen, nekakšen Puch G med mestnimi terenci in sploh ne bi imel konkurence, če ne bi Honda predstavila model X-Adv 350, ki je pravkar prišel v trgovine. Manjši motor pomeni občutno nižjo ceno, pa ne bomo zdaj o tem, čeprav ima cena svojo težo. X-Adv je 3.600 evrov dražji od motocikla NC750X DCT, s katerim si delita tehniko. Toda, roko na biblijo ali na srce, razlike v opremi in izvedbi ceno opravičujejo.
Prav bi bilo, da osvetlimo, kaj je tretja generacija skuterja prinesla pomembnega. Motorju so z vsako posodobitvijo dvignili moč, ki sedaj doseže polnih 58 KM, kar je o-ho-ho lepo. Ker so skrajšali prve tri prestave, je skuter bolj živ in veliko bolj odziven v klancih ali na makadamih. Robotiziran menjalnik z dvema sklopkama (DCT) deluje bolj učinkovito, kot je uporabe menjalnika vešč povprečen motorist.
Posodobitev je prinesla elektronsko ročico plina, kar je tehnikom odprlo možnosti poigravanja z elektroniko za odzivanje motorja, za oprijem zadnje gume, za stabilnost.
Ne smemo spregledati, da ima X-Adv spredaj kolo, veliko 17 palcev, zadaj 15 palcev in da po tej plati ni skuter. To se v vožnji čuti. Ker slovenske ceste razpadajo pod pretežkimi tovornjaki, so večja kolesa in zelo solidno vzmetenje prednosti, ki jih lastnik ceni bolj kot domače klobase. Ja. X-Adv se zelo fino pelje. Ima odlično vzmetenje zadnjega kolesa, kar med skuterji lahko iščeš samo z lučjo!
Dober občutek vliva ravno in visoko vpeto krmilo, ki izvira iz motocikla. Geometrija krmilo – sedež – stopalne plošče je zelo naravna, ne ovira gibanja in celo omogoča vožnjo v stoje. Seveda pa 58 konjev sune kot je treba in zato si je prav priznati, česa je voznik na pesku sploh sposoben. X-Adv pač tehta poštenih 235 kilogramov, morda celo 240 kg, kar je na blatu ali pesku veliko, na asfaltu pa jih ne čutiš. Tudi pri parkiranju na sredinsko stojalo ne, ker so tehniki dobro domislili celoten sistem.
In zdaj vprašanje za milijon.
Ali je X-Adv terenec? Hja, lahko vrnemo z vprašanjem, ali je BMW R 1250 GS terenec? Ne prvi ne drugi nista za v teren! Makadam je največ, kar odpelje tak stroj, ki je najbolj doma na slabih asfaltih in na dolgih potovanjih. Seveda, s takšnim moto-skuterjem lahko tudi potujete na konec sveta. Zagotovo gre lažje kot s klasičnim motorjem. Aja, prepiha ni, vetrobran je ročno nastavljiv po višini.
NEKAJ BISTVENIH PODATKOV • Koliko je treba imeti na računu: 12.590 eur (AS Domžale, Motocenter Trzin) • Motor in zmogljivosti: 745 kubikov, 2-valjni vrstni, moč 58,6 KM (43,1kW) pri 6.750/min; največji navor 69 Nm pri 4.750/min; robotiziran menjalnik DCT - 6 prestav; veriga tipa 520 • Medosna razdalja: 1.590 mm • Najmanjša oddaljenost od tal: 165 mm • Višina sedeža od tal: 82 cm • Gib vzmetenja spredaj / zadaj: 153 / 150 mm • Zavore: spredaj 2 x kolut 296 mm + radialno vpete 4-batne čeljusti, zadaj kolut 240 mm + 1-batna čeljust + parkirna zavora, ABS • Gume: 120/70-17 in 160/60-15 • Posoda za gorivo: 13,2 litra, rezerva 3 litre • Akumulator: 12V / 11 Ah • Teža z gorivom: 236 kg • Poraba goriva: 4 litre na 100 km • Največja hitrost: 170 km/h • Servisni interval: 12.000 km; veliki servis na 24.000 km • Obračalni krog: 2,8 m • Dovoljena obremenitev: 204 kg (potnika, prtljaga, dodatna oprema; pod sedežem je 22 litrov velik prtljažnik z lučko)