Honda 350 adventure

Katarina Turnšek
Iz revije motoSI št. 105 (oktober – november 2022)

Ne, Honda ADV 350A nima 350 kubikov, čeprav na njej jasno piše 350. Ima jih 330. Od kdaj ta pravica proizvajalcev? Lahko na 2,5-litrskem pralnem prašku piše 3? Najbrž ne.
Adventure? Khm … Res je, da izstopajo motoristične prednje vilice, ki imajo dva križa, dva mostička in da vzmetenje omogoča hitro vožnjo in stabilnost. Vendar pa postane problematično na zakrpah in na slabem asfaltu, saj so malce ‘pozabili’ dodelati vzmetenje zadaj. Če si nalijemo čistega vina: tale skuter je ravno toliko za v teren, kot je za v teren BMW GS Adventure, ki tehta 250 kg. Samo da pri slednjem vzmetenje najbrž še nekako zmore, pa človek ne, pri Hondi ADV bi pa človek morda še nekako zmogel (ima okrog 190 kg in nizko težišče), pa vzmetenje ne bi. En navaden jašek, ki je v Sloveniji vedno malo potopljen, sune v križ.
Če pa ‘adventure’ pomeni udobno vožnjo po lepem makadamu, potem jo skuter brez dvoma zmore z odliko!

Motor zaženemo s ‘pametnim’, brezstičnim ključem. Deluje, če se skuterju približamo na razdaljo dveh metrov. Seveda s ključem v žepu. Nato s stikalom na skuterju zaklenemo krmilo, odpremo predalček, kjer točimo gorivo, dvignemo sedež …

Zvok iz izpuha se enim zdi ‘počen’, meni se je zdel sprejemljiv, povprečen.
Z logičnim načinom premikanja kurzorja na krmilu se lahko sprehodimo med tremi mapami prikazovanja podatkov na armaturni plošči. Tam preberem, da je bila naša povprečna poraba na testu 4 litre na 100 prevoženih kilometrov.
Posoda za gorivo je sicer nizko med nogami, kar vpliva na nizko težišče in to je vsekakor dobro za okretnost.
Vožnja s tem skuterjem je zelo prijetna, ker je nezahtevna. Nadzor nad skuterjem je zares brezhiben. Ni vibracij, skuter pa pri ustavljanju zlepa ne pade iz ravnotežja. Ker je krmilo široko in enduraško ravno, je za ostre spremembe smeri potrebno le malo moči. Krmilo je nameščeno dokaj blizu vozniku in omogoča malo bolj motoristično držo kot pa zgolj sedenje na gajbi. Imamo pa občutek, da je na prednjem kolesu premalo teže za bolj dinamično obračanje in vožnjo v krožiščih in je to treba kompenzirati s premiki telesa naprej.

Honda ADV 350 ni majhen in ni velik skuter. Všeč nam je, da se niti velik voznik nikjer s telesom ne zadeva v karoserijo. Voznikovi gibi torej niso ovirani. Pomanjkljivost pa so stopalke za sopotnika, ki bi bile lahko manj drseče – noga hitro z njih zdrsne.
Za prostornino 330 kubikov je motor solidno prožen in živahen. Po avtocesti v dvoje z lahkoto pelje 130 kilometrov na uro, zmore do 140 km/h, solo zmore do 150 km/h. Lahek voznik bo na avtocesti morda zaznal manj stabilnosti in sicer zaradi že omenjenega lahkega prednjega kolesa.

Čeprav ni neprijetnih vibracij, pa je slišati, da med vožnjo ves čas nekaj šklepeta. Plastični bencinski skuterji so si v tem vsi zelo podobni … in to ne prispeva k njihovi žlahtnosti.
Del serijske varnostne opreme sta sistema ABS in TCS pa tudi zadnji smerokazi, ki začnejo ob močnem zaviranju utripati. Odlična rešitev!
ABS na srečo ni agresiven in je možno tudi zelo ostro zavirati ne da se vklopi. Tako je tudi bolj varno.
Zadnji prostoren kovček (50 litrov) ima ime ‘pametni kovček’ in je za doplačilo (400 evrov!). Ni vse, kar je pametno, tudi uporabno in tako se ta kovček ne odpira s ključem, pač pa z majhnim stikalcem, ki je skrit pod kovčkom in ga z orokavičeno roko niti slučajno ne zatipaš (zadeneš). Če ga ne boste dokupili, gresta dve zaprti čeladi tudi pod vdolbino sedeža. Ta je udoben, sedi se dobro.
Treba je še omeniti, da ima kovček prav mikavno naslonjalo za sopotnico. Opozorite žensko, naj se nikar ne nasloni, ker bo končala pol metra stran od vas in bosta le še glisirala. Za kaj takega bo treba poseči po čem drugem.

Več lahko preberete v reviji motoSI št. 105 (oktober – november 2022).

ADV 350 je eno leto star projekt, ki so ga uresničili v Hondinem italijanskem centru. Tehnično osnovo je dal skuter Forza 350.

TEHNIČNI PODATKI
Koliko je treba imeti na računu: od 6.590 eur (AS Domžale, Motocenter Trzin), dodatnih 400 eur stane pametni kovček
Motor in zmogljivosti: 330 kubikov , 1-valjni, tekočinsko hlajen,  moč 29 KM (21,5 kW) pri 7.500/min; največji navor 31,5 Nm pri 5.250/min; samodejni menjalnik
Medosna razdalja: 1.520 mm
Višina sedeža od tal: moških 79,5 cm
Gib vzmetenja spredaj / zadaj: 125 / 130 mm
Zavore: spredaj 1 x kolut ø 256 mm +, zadaj kolut  ø  240 mm, obe zavorni ročici na krmilu, ABS + nadzor oprijema zadnje gume TC
Gume: rahlo terenske, spredaj 120/70-15 in zadaj 140/70-14
Posoda za gorivo: 11,7 litra
Teža z gorivom: še kar spodobno, 192 kg
Deli
Pripni
Čivkni