Ducati Scrambler Desert Sled

Mitja Gustinčič
Iz revije motoSI št. 104 (avgust – september 2022)

803-kubični desmo dvovaljnik se najbolj pogosto vrti okoli petih, šestih tisočakov, ko je na delu 50 konjev. Inženirji so izjemno lepo uglasili motor, ki razvija moč povsem linearno. Pozabi, da bi za kakšnim ovinkom čakala skrita surova brca v zadnjico. Moč se vzpenja enakomerno in dogajanje je pričakovano. Tega motocikla ni težko imeti pod kontrolo. To ne pomeni, da je zaspan. Prehitevanja so mačji kašelj, v prevodu: »samo padeš mimo«. Ampak tako, da ti gat ne vleče tja, kjer imajo dame struno od tangic.

Zračne zaščite ni, a to sploh ne moti in tega niti ne opazim. Namreč. Scrambler človeka kar sili, da se vozi okoli logičnih hitrostnih zamejitev. Ker ima vzmetenje dolg gib in ker je sedež odmerjen tako, kot se za sedež stare šole spodobi, je potovalno udobje celo nad pričakovanji, vendar vseeno rahlo trdo. Kdor je zelo občutljiv, se bo prvič presedel že po petdesetih kilometrih.

Za velikega fanta je to motor na mero. Ni kobilica. Scrambler spije komaj kakšnih 5 litrov zelenega na sto prevoženih, jeklena posoda za bencin drži dve kaplji več kot 13 litrov in polno nalit tehta manj kot 210 kilogramov. To je masa, ki jo tudi aspirant na motoristični stan obvlada brez tesnobe v hlačah. Ali krilu. Čeprav, to je treba poudariti, Puščavski Sled je za dekleta nekam visok in bo treba pomisliti na tovarniško znižan sedež!

S prtljago je seveda križ. Tu optično in fizično pomaga le tank-torba. V skrajni sili bi morda za sedež obesil kakšno dizajnersko bisago, a je lepe še nisem videl. Mislim, da bi morala biti iz takšnega platna, kot so bile strehe pri starih vojaških jeepih v Afriki.

Temu Scramblerju do popolnosti manjka dizajnerski ročaj za sedežem, da bi se imela sopotnica kam prijeti. Tudi vzvratni ogledali sta neuporabni, ker tri četrtine kažejo voznikova ramena in komolce. To pa je tudi vse.

Več lahko preberete v reviji motoSI št. 104 (avgust – september 2022).

Na makadamu ugotoviš, da na motorju nič ne šklepeta. To govori, da so dobro razmislili o tem, kako kaj pritrditi.

TEHNIČNI PODATKI
Koliko je treba imeti na računu: 12.690 eur (AS Domžale, Motocenter Trzin)
Motor in zmogljivosti: 803 kubiki, 2-valjni na V, desmo, zračno hlajen, moč 73 KM (53,6 kW) pri 8.250/min; največji navor 66,2 Nm pri 5.750/min; 6 prestav; veriga. 
Medosna razdalja: 1.505 mm
Višina sedeža od tal: moških 86 cm (kot opcija 84 cm)
Gib vzmetenja spredaj / zadaj: 200 / 200 mm 
Zavore: spredaj 1 x kolut ø 330 mm + radialno vpeta 4-batna čeljust, zadaj kolut ø 245 mm + 1-batna čeljust, ABS cornering
Gume: na pogled hudo lepe, spredaj 120/70-19 in zadaj 170/60-17
Posoda za gorivo: 13,5 litra
Teža z gorivom: zelo spodobno, 209 kg
Deli
Pripni
Čivkni