Motocikel smo vozili po Sardiniji, po otoku, kjer je rad treniral žal preminuli dakarski šampion Fabrizio Meoni. Našo kolono šestih voznikov so po le nekaj kilometrih asfaltnih cest usmerili na makadamski off-road. Vodil nas je mnogokratni italijanski zmagovalec razredov Rally Raid in Enduro, Matteo Graziani, ki se ponaša tudi z udeležbami na Dakarju. Kakšno desetletje opravlja funkcijo testnega Ducatijevega voznika in je tisti manijak, ki na video posnetkih dokazuje, kaj vse se da s tem motociklom početi na terenu. Da sploh ne omenjam video posnetkov svetovnega prvaka v Enduru Antoinea Mea, ki zaluča tega Ducatija visoko v zrak na motokros stezi, ga suče v sipinah in muči na kamenju. Norišnica! Komaj sem verjel, da je to počel s serijskim motociklom. »Le druge gume smo nataknili, ostalo so vse serijski deli,« so ponosno razlagali razvojni inženirji.
Res sem zelo hitro ugotovil, da se da DesertX-a konkretno privijati po makadamih, pa četudi so neenakomerno pokriti s kamenjem. S hitrostmi okoli 60 km/h, na kakšnih odsekih pa tudi preko 100 km/h, sem kar velikokrat usekal čez kamen, izpostavljeno skalo ali čez grdo prečno vdolbino, ki jo je izdolbla voda, pa se je motocikel vedno odzval zelo konkretno, korektno in predvsem dovolj lahkotno, da nisem čutil nesigurnosti ali utrujenosti. Dolgi hodi vzmetenja in visoka oddaljenost od tal čudovito opravljajo svoje delo. Motocikel je krasen na terenu tudi zaradi dimenzij pnevmatik 21 palcev spredaj in 18 palcev zadaj. Take čevlje so prvič obuli na kakšnega Ducatija, če izvzamem terenske poskuse za priložnosti kot je ISDE izpred 50-ih ali 60-ih let.
Več vam povemo v motoSI št. 103, izid 12. maja 2022
Blaž Črnivec
TEHNIČNI PODATKI
• Koliko je treba imeti na računu: 16.990 eur
• Motor in zmogljivosti: 937 kubikov, vodno hlajeni 2-valjni L-twin 90°, moč 110 KM (81 kW) pri 9.250/min, največji navor 92 Nm pri 6.500/min; 6 prestav, veriga
• Okvir: jeklen, cevni
• Vzmetenje: spredaj povsem nastavljive vilice Kayaba s kraki premera 46 mm, zadaj aluminijaste vilice, povsem nastavljiv blažilnik Kayaba, vpet v stilu cantilever
• Gib vzmetenja: spredaj / zadaj: 230 / 220 mm
• Kot glave / predtek: 27,6° / 122 mm
• Medosna razdalja: 1.608 mm
• Najmanjša oddaljenost od tal: 250 mm
• Višina sedeža od tal: 875 mm / znižan sedež 865 mm / nizki set (sedež in vzmetenje) 845 mm
• Zavore: spredaj 2 x koluta ø 320 mm + radialno vpeti zavorni čeljusti Brembo M50; zadaj plavajoči kolut ø 265 mm, Bosch Cornering ABS
• Gume: Pirelli Scorpion Rally STR; 90/90 x 21; 150/70 x 18
• Posoda za gorivo: 21 l (opcija 8 l dodatne posode goriva na zadku)
• Teža suh / z gorivom: 202 kg / 223 kg
DOBRO JE VEDETI
• Poraba goriva (na testu): 4,8 l / 100 km
• Servisni interval: na 15.000 km ali dve leti; desmo servis na 30.000
• Maksimalna obremenitev: 240 kg
• Trije kovčki (dodatna oprema): kapaciteta 117 l
• Luči spredaj in zadaj, smerniki: vse LED
• Serijska oprema: Programi delovanja (6 programov: sport / touring / urban / wet / enduro / rally), podajanje moči (4 stopnje), ABS Cornering (3 stopnje in popoln izklop), Ducati Traction Control DTC, Ducati Wheelie Control DWC, dve stopnji sistema zaviranja agregata – Engine Brake Control EBC, Quick Shift up/down, Cruise Control, 5-palčni pokončni TFT zaslon;