Podjetje CFMoto je svoj prvi motor predstavilo leta 1997. Svoj prvi skuter so dali na kitajski trg leta 1998. Svoj prvi ATV so izdelali leta 2005.
CFMoto se je pri svojem razvoju oprlo na dve dizajnerski podjetji, Studio Gerald Kiska v Avstriji in Carles Solsona Modena 40 v Italiji. Oba oblikovalska studia sta Kitajcem pomagala razumeti, kako razmišlja in čustvuje evropski kupec.
Carles Solsona in Modena 40 sta zdaj postala uradni oblikovalski in razvojni studio za podjetje CFMoto. Zaposlenih imajo 25 ljudi.
CFMoto letno naredi 1,71 milijarde dolarjev prometa in zaposluje okoli 7.400 ljudi. Letno izdelajo 100.000 motociklov, ATV-jev, vozil za rekreacijo.
Celoten test je bil objavljen v reviji motoSI št. 118 (maj – julij 2025)
Vozil in zapisal: Klaus Nennewitz
POROČILO S PORTUGALSKE
Dizajner Solsona je na Portugalskem osebno vodil novinarsko predstavitev novega motocikla 800 MT-X.
Bazo motocikla predstavlja KTM 790 ADV, ki služi kot platforma. Tako sta šasija in motor kot projekt domišljena v KTM. Obstajajo pa razlike. CF tehta 196 kg, KTM pa 203 kg. V samih zmogljivostih motorja med avstrijskim originalom in klonom ni omembe vrednih razlik. Moči je za tri konje manj in navora za en Nm.
Oblikovalsko je 800 MT-X zanimiva mešanica že videnega. Proporci in volumni so dobro usklajeni, podobe so dobro reinterpretirane. Motocikel je videti privlačen. Je po okusu Evropejca. Sicer pa ni kakšna revolucija.
Z daljšim gibom vzmetenja, ki meri na obeh kolesih po 230 mm, se CF odmika od KTM 790 ADV. To tudi pomeni, da je na Kitajcu enodelni sedež postavljen višje, na 87 cm od tal. Na KTM je višina prilagodljiva.
Kitajsko oblikovanje se kaže v razliki prostornine posode za bencin, ki pri Avstrijcu znaša 20 litrov, pri Kitajcu 22 litrov. To je dokaj nenavadno, ker je k motorju ob straneh potegnjena plastična posoda za gorivo očitno odlita v istem kalupu.
Razlike so opazne tudi pri obliki zadnje vilice, ki ni odprtega rebrastega tipa, kot jo ima KTM. Zanimivo! Zavore so iz Španije, znamka JJuan. Nastavljivo vzmetenje je kitajsko, znamka YuAn. Svetila so v tehniki LED.
Očitno 800 MT-X ni le prebarvani KTM. Naj omenim ceno in za jasnejšo sliko vzamem nemške cene. 800 MT-X nosi privlačno ceno, ki se vrti pri 8.999 evrih; sličen KTM stane 11.990 evrov. Ampak kaj, ko so ta hip motorji KTM modelne serije 2024 v Nemčiji na razprodaji in je njihova cena padla na 9.500 evrov. To je posledica krize v Mattighofnu.
S CESTE
Visok sem 175 centimetrov. Na CF se počutim bolj domače in udobno kot na sličnem KTM-ju. Tudi ergonomični trikotnik krmilo-sedež-stopalke mi na CF bolj ugaja. Hvalim enodelni sedež na CF, ki ne omejuje gibov med vožnjo po terenu.
Krmilo je na ustreznem mestu. Vse ročice delujejo z zmerno močjo, tudi sklopka. Pri vožnji v stoje nizko potegnjena posoda za bencin ne sili v kolena. Za moj okus in zahteve je stopalka zadnje zavore postavljena previsoko, da bi v sede udobno zaviral. Tudi zračnost elektronske ročice plina (ride-by-wire) je prevelika. Zavorni učinek motorja ob zaprtem plinu je tudi pregrob. Zato se na terenu prednji konec preveč potaplja. To so sicer pripombe, ki se jih voznik s časom privadi in ga ne motijo več. Nikakor pa to ne gre s kitajskimi gumami CST, ki so kopija dizajna Pirelli scorpion rally. Med terensko vožnjo na mokrem makadamu predstavljajo tveganje celo za izkušenega motorista, ker jih odnese brez opozorila. Nič ne rečem na asfaltu in na suhem makadamu. Vrzite jih v smeti že pri trgovcu.
Vozili smo se po lepi pokrajini Algarve. CF se pelje celo boljše od modela KTM 790 ADV. Stikala so boljša kot na KTM. Vendar preveč štrlijo iz ohišja, zato obstaja nevarnost, da se vanje ujame recimo naramnica nahrbtnika. Pač, bolj je treba paziti.
Na motorju ne opazim razlik. Morda je menjalnik bolj grob. Vsekakor je treba ročico sklopke stisniti do konca, da je pretikanje gladko. Na motorju je tudi kvikšifter, ki ga aktivira aplikacija v 7 palcev velikem ekranu, ki je dobro berljiv. Najti je treba menu.
Tudi ABS in nadzor oprijema sta nastavljiva, le postopek je precej kompliciran.
Ekran prikazuje temperaturo in tlak v gumah, nima pa prikaza zunanje temperature, kar je nenavadno.
V osnovni nastavitvi vzmetenje dobro opravlja delo. Ko je treba prenastaviti zadnjo vzmet, pogrešam gumb za lažje pomikanje vzmeti.
Vozili smo v skupini. Med vožnjo v 2. in 3. prestavi sem opazil, da se ventilator ob hladilniku nenavadno zgodaj vklaplja, čeprav je prikaz temperature stal na polovici skale.
V opremi sta tudi dve vtičnici USB in tempomat. Ne da pa se dokupiti ogrevanih ročajev krmila.
V serijski opremi so trije slogi vožnje (standard, rain in offroad) kar pokrije vsa območja uporabe.
Na asfaltu deluje motocikel po pričakovanjih. Pri visokih hitrostih nismo testirali, ker je bilo časa pač premalo. Udobje je solidno, saj je tudi vetrobran (ročno) nastavljiv.
Sem pa ob koncu naših testov opazil, da so imeli motorji po vožnji v prahu praske na centralnem delu posode za gorivo. Hm? Čas bo pokazal, kako je s kakovostjo. Ta hip lahko rečemo, da je 800 MT-X najbolj prepričljiv kitajski motocikel srednjega razreda.


