Blaž Črnivec
Morda so za mulca v dvajsetih tile Bavarci čisto navadne nerodne krave, toda zrelega moškega od srednjih let naprej taka lepo rejena krava spomni na dobro govejo župco in mu ogreje srce. R18 je pri populaciji, ki že ima ustaljeno redno službo in nekaj prihrankov definitivno sprožil vznemirjenje že ob prvi predstavitvi, v živo pa se je zanimanje še okrepilo. S svojim grobim strojniškim videzom štance iz petdesetih let prejšnjega stoletja je pritisnil na tipko v možganih, na kateri piše »nostalgija«. A ta grobi videz je hkrati pokazal tudi nežne obline povojnih lepotcev z oznako R (bokserski motor), kjer je bil agregat z vstran štrlečimi valji glavno vodilo podobe. Okoli tega sta obešeni kolesi, sedež, krmilo in kapljična posoda za gorivo. Z R18 so neverjetno dobro ujeli to starinsko podobo in jo skombinirali z modernostjo. Gigantski agregat, najverjetneje največji možni dvovaljni bokser, pa je videti kot kakšen velik kompresorski motor za rezervni pogon tovarniškega kompleksa za primer, ko zmanjka električne energije. Celotna črno kromirana podoba očesu strojnega inženirja čudovito deluje, prav tako tudi modnemu očesu čenčave odraščajoče vplivnice. Ob tem se mi poraja vprašanje, ali zadovolji tudi oko zapriseženega Harleyjaša?
Nedvomno ga pritegne. Da bi ga pa prepričal, da bi odprl denarnico in zamenjal znamko, khm …?
Štirje odtenki črne
Med štirimi različicami R18 sem za okušanje izbral modela Classic in Transcontinental.
Prvi ima dve usnjeni stranski torbi in majhno šipo spredaj, drugi ima tri trde kovčke zadaj, spredaj pa gomilast oklep z veliko šipo, radiom, s štirimi analognimi merilniki in z ogromnim ekranom z nešteto podatki. Recimo, da bi bil prvi lahko soroden z modelom H-D Road King, drugi pa z modelom H-D Electra Glide.
Sedem torej na prvega, model Classic, v kleti podzemne garaže, iz katere je bilo potrebno priti po zavitih betonskih koridorjih in klančinah na plan. Jebemti! To je težko! Nekajkrat v življenju sem na kmetiji držal kravo, ki je rojevala … In spomin zdaj oživi. Z gorivom vred tehta 365 kg in postalo mi je jasno, zakaj vozniki tovrstnih velikanov pri speljevanju korakajo z motociklom. Zasuk krmila? Ta me je spomnil na lumparije iz mladih let, ko smo z ročico na železniški progi skušali premakniti kretnice. Ali pa vsaj na šofiranje Golfa II brez servo volana
Ko sem poslušal in prebiral komentarje o tem motociklu, sem ulovil nekaj v smislu »ta motocikel je pa BMW in se pelje – za razliko od Harleyjev, ki so vsi nepremičnine«.
Khm. Če je tega bokserja tako težko peljati, kako je voziti šele zlovešče ameriške V-Twine? Po nekaj kilometrih vijuganja po mestu in vožnje po krožnih križiščih sem se počutil kot nabildan dvigovalec uteži v fitnesu. In enako kot oni v fitnesu sem opazil, da si me tudi okolica ves čas ogleduje. A to sem skušal zanemariti in se namesto na poglede brhkih deklet osredotočiti na vožnjo.
Sklenil sem narediti primerjavo s Harleyjem in sicer tako, da sem se dejansko presedal z enega na drugega.
Več vam povemo v motoSI št. 105 (oktober – november 2022)
TEHNIČNI PODATKI
BMW R18 CLASSIC (TRANCONTINENTAL - TC)
• Koliko je treba imeti na računu: od 23.590 eur (od 30.149 eur)
• Motor in zmogljivosti: 1.802 cm3, zračno-oljno hlajeni 2-valjni bokser, dve odmični gredi nad ročično gredjo, moč 91 KM (67kW) pri 4.750/min, največji navor 158 Nm pri 3.000/min; menjalnik v ločenem ohišju, 6 prestav, suha sklopka, kardan
• Okvir: jeklen dvojen okvir s privijačenimi spodnjimi zaščitami
• Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice, zadaj jeklene nihajne vilice s sredinsko vpetim blažilnikom
• Gib vzmetenja: spredaj / zadaj: 120 / 90 mm (TC: 120 / 120 mm)
• Kot glave/predtek: 32,7° / 150 mm (TC: 27,3°/183,5 mm)
• Medosna razdalja: 1.731 mm (TC: 1.695 )
• Višina sedeža od tal: 710 mm (TC: 690 mm)
• Zavore: spredaj dva koluta premera 300 mm + 4-batni zavorni čeljusti; zadaj kolut premera 300 mm + 4-batna zavorna čeljust, BMW Motorrad Integral ABS
• Gume: 120/70-19; 180/65-16
• Posoda za gorivo: 16 l (TC: 24 l)
• Teža z gorivom: 365 kg (TC: 427 kg)
Dobro je vedeti
• Poraba goriva (na testu): dejansko je bila na obeh pod 6 l na 100 km
• Maksimalna obremenitev: 195 kg; dovoljena skupna masa 560 kg; (TC: 203 kg; dovoljena skupna masa 630 kg)