Aprilia 660 Tuareg in Tuono Factory

Mitja in Samo Gustinčič
Iz revije motoSI št. 106 (december – februar 2023)

Pred seboj imamo en motor nove generacije in dva totalno različna motocikla s povsem drugačnimi karakterji. Imamo pa tudi precejšnjo dilemo: ali je 660 kubičen motor sploh še omembe vreden?
Razvadili smo se, da že tisočak ni več dovolj zanimiv in ker motorne moči segajo že proti 170 in 195 realnim konjem, je moč 100 konjev videti »malo«.
Cenovni razponi postavljajo stvari na svoje mesto. Sanjski motocikli so že preskočili mejo 25.000 evrov in se dotikajo 30.000 evrov. S tega aspekta cena 12.000 evrov že sama po sebi pove, kako se bo kakšen kupec odločil.
Da pa ne bo že na začetku nastal napačen vtis. S 660 kubiki iz biroja Piaggio se da prav lepo zabavati.

Več lahko preberete v reviji motoSI št. 106 (december – februar 2023).

Tu je dokaz, da Tuareg 660 zmore tudi ostro terensko vožnjo, če to zmore voznik in če jo dovoljuje okolje.

TEHNIČNI PODATKI
TUAREG 660:Koliko je treba imeti na računu: okoli 12.100 eur
•	Motor in zmogljivosti: 659 kubikov, tekočinsko hlajeni vrstni 2-valjnik (vrtina x gib 81 x 63,93 mm), moč 80 KM (58,8 kW) pri 9.250/min, največji navor 70 Nm pri 6.500/min; 6 prestav, veriga 520
•	Okvir: iz jeklenih cevi spodaj odprt; sedežno paličje privarjeno
•	Vzmetenje: spredaj vilice ø 43 mm, gib 240 mm; zadaj centralno postavljena vzmetna noga, vpeta v ročičevju, gib 240
•	Medosna razdalja: 1.525 mm
•	Višina sedeža od tal: 86 cm
•	Zavore kolutne: spredaj 2x ø 300 mm + 2-batni zavorni čeljusti; zadaj ø 260 mm, Gume: 90/90 - 21; 150/70 - 18
•	Posoda za gorivo: 18 l (rezerva 2,7 l)
•	Teža z gorivom: 204 kg

TUONO 660 Factory:Koliko je treba imeti na računu: kakšnih 11.250 eur
•	Motor in zmogljivosti: 659 kubikov, tekočinsko hlajeni vrstni 2-valjnik (vrtina x gib 81 x 63,93 mm), moč 100 KM (73,5 kW) pri 10.500/min, največji navor 67 Nm pri 8.500/min; 6 prestav, veriga 520
•	Okvir: obodni iz aluminijevih nosilcev
•	Vzmetenje: spredaj vilice KYB ø 41 mm, gib 120 mm; zadaj pod kotom direktno vpeta vzmetna noga ZF, gib kol. 110 mm
•	Medosna razdalja: 1.370 mm
•	Višina sedeža od tal: 82 cm 
•	Zavore kolutne: spredaj 2 x ø 320 mm + 4-batni zavorni čeljusti; zadaj ø 220 mm
•	Gume: 120/70 - 17; 180/55 - 17
•	Posoda za gorivo: 15 l (rezerva 3,5 l)
•	Teža z gorivom: 181 kg

TUONO 660 FACTORY
Tuono je v Aprilii skupno ime za slečence, kar bi lahko po naše zvenelo Gromovnik. Tuono 1100 je sanjski motocikel. 660 je veliko bolj dostopna realnost, ki si deli motor s Tuaregom. Za cestno rabo ima motor višjo kompresijo in izriga 20 konjev več, kar zagotavlja lepe užitke, saj je motocikel v rokah presenetljivo lahek in ima zelo solidno ciklistiko.
Takoj opaziš, da ima sprednjo zavorno ročico Brembo radialnega tipa. Opaziš pa tudi, da je sedež tanek in trd. To sicer tudi pomeni, da se skozi sedež dobro čuti odzivanje gum … na pisti.
Tuono si deli prostor z motocikli tipa Duke, Monster, Street Triple. Ni velik motocikel. Če motorist preseže meter osemdeset, bo pod njim motocikel videti majhen.
Koda Factory pomeni, da je bolj sočno opremljen in za okoli 400 evrov dražji, kar ne predstavlja pomembnega glavobola.

TUAREG 660
Če je danes Yamahin Ténéré 700 viden kot izredno dobra kombinacija resne endure in avanturista, je Tuareg 660 postavljen na drugi, bolj udoben konec avanturističnega motoriranja. Yamaha ni prav udobna za sedenje na dolgih poteh, ima pa zelo dobre terenske vozne lastnosti. Tu ima Aprilia veliko prednost, saj je pravzaprav potovalnik z zmernimi terenskimi afinitetami. Tuareg ima več elektronskih pomočnikov od Yamahe, in to naj bi bil vzrok za dva jurja višjo ceno, kar je precejšen prirastek. To pač mora vzeti kupec na tehtnico pri odločanju.
Aprilia je imela od krize naprej dokaj skromno ponudbo. Motor 660, ki je nastal v hiši Piaggio, je dobra baza za razvoj novih modelov in animiranje kupcev. Aprilia Tuareg 660 je pravzaprav dokaj pozen odgovor na trende, saj ima Aprilia lepo in ne tako oddaljeno preteklost tudi na Dakarju. No, Tuareg je bolj civilnega videza.
Prvi vtis v sedežu je, da izredno mehko teče, lepo vleče, ima solidno živahnost za prehitevanje in z nekaj dobre volje doseže celo 190 km/h, kar je itak preveč za to kategorijo in namen.

Deli
Pripni
Čivkni