
Nova MT-07 je imela atraktivno ceno. Junija 2014 so zanjo zahtevali 5.550 evrov. Ni napaka, prav smo zapisali. Za ABS so zahtevali 500 evrov doplačila, kar je bilo pretirano. Zato prvi modeli tudi nimajo ABS-ja. To pa je slabo. Ni pa katastrofalno, če se motorist te omejitve zaveda.
MT-07 ima odličen dvovaljni motor in nima elektronskih vragolij, saj niso potrebne.
Edina resna omejitev so mere tega motocikla, ker je med manjšimi.
V prvih petih letih njenega rojstva so jih prodali 80.000, kar je hudo lepa številka. Cena je bila atraktivna. Razmerje plačam / dobim je bilo zelo dobro. Motocikel MT-07 je bil pri Yamahi znanilec nove dobe. Prišel je kot posledica svetovne gospodarske krize, ki so jo zakuhali Američani leta 2008 – 2009 in ki je spravila na kolena tudi prodajo motociklov.
Yamaha je na svetovno krizo reagirala zelo pozno.
Že nekaj let prej se je njihov pomlajeni evropski menedžment začel nositi visoko in okravateno, regijski direktorji so se tudi dokaj hitro menjavali in tako so pri Yamahi v ovinek pripeljali s previsoko hitrostjo. Modelna paleta je bila dokaj neatraktivna. Takrat so se začele pri Yamahi kar opazno dvigati tudi cene. Tako je motocikel MT-07 prišel kot odrešenik.
Čeprav so ravno pri Yamahi nekaj let pred tem govorili, da se ne da več narediti poceni motocikla, ker se je dvignila cena dela in ker so surovine drage, so ga naredili. Težko bi danes rekli, da je bil prvi model MT-07 na zunaj kakorkoli videti kot varčevalni program. Izdelava je bila dovolj dobra, da ni nič bodlo v oči. Rdeča barva v kombinaciji s črnino je delovala privlačno. Moč 74 KM (ali 55 kW) je bila atraktivna, ker so obljubljali težo z bencinom 180 kg.
Do svetovne krize je bil pri Yamahi vstopni model XJ6, ki je bil osiromašena FZ6 – a je motor vseeno imel štiri valje, kar ni kar tako. Da so za MT-07 uporabili 2-valjni motor, je bilo šparanje. Še vedno pa je bilo to boljše, kot če bi se odločili za enovaljnik. Dva valja pač bolj mirno tečeta in dovolita pospeševanje iz previsoke prestave ob prenizkih vrtljajih.
Ravno zelo solidna moč, enakomerno napeta krivulja moči, volja motorja po vrtenju in zato soliden vlek so najmočnejši atributi motorja, ki nosi na pokrovu oznako CP2. To pomeni, da bata ne skačeta klasično zamaknjeno za 180 stopinj, pač pa galopirata v zamiku 270 stopinj.
Motor je najmočnejši adut tega motocikla.

Okvir je zelo preprosta zadeva iz centralne jeklene cevi, vendar ker sodeluje tudi motor, motorist v vožnji ne opazi kakšnih anomalij. Zadeva je presenetljivo solidna. Manj solidna je protikorozijska zaščita, saj se na zvarih in na vijakih hitro pokaže korozija. To pa je sitnost. Zato se izogibajte nakupa motorja, ki je bil vožen v zimi (sol na cestah) in ni bil negovan.
V praksi se pokaže, da so najbolj šparali na vzmetenju, ki je zelo bazično. Povedati je seveda treba, da vzmetenje pri normalni dinamiki vožnje povsem solidno deluje, učinkuje. Ne prenese pa dinamične vožnje. Kdor bi rad kaj naredil na tem motociklu, da bi ga izboljšal, potem je poseg v vzmetenje in dobre pnevmatike naš prvi nasvet. Model 2018 že ima nekoliko trše vzmetenje.
Ker so bile MT-07 tudi v Sloveniji osvežitev ponudbe in so imele pošteno ceno, so jih prodali zelo veliko, recimo da v začetku po 140 letno, kasneje pa po vsaj 50 letno. Zanimivo je, da ta motocikel nenavadno dobro drži ceno. In tudi avtošole ga rade uporabljajo. Ponudba je dovolj velika, da se najde »ta pravega«.
Seveda pa je treba vedeti, kaj bi z motorjem radi počeli. Nosilnost Yamahe MT-07 je majhna, komaj 173 kg, če že ima ABS. Če se bosta vozila v paru, morata biti oba vitka. Zato na motor ni treba obešati treh kovčkov, saj prtljažni sistem in kovčki hitro odnesejo 15 kg!
Če bi razmišljali o dodatni opremi, so uporabne ogrevane ročke, prtljažnik s kovčkom za sedežem in tank torba za drobnarije. Tako se da celo potovati na morje. Da nima nobene aerodinamične zaščite, ne moti, če hitrost vožnje ostane man kot 140 km/h. Sicer je pametno razmišljati o kakšni dizajnerski lupinici nad žarometom.

VPOKLICI ZARADI TOVARNIŠKIH NAPAK
Yamaha ima še vedno visoko kakovost komponent, materialov in izdelave. Za MT-07 je znan uradni vpoklic zaradi naslednjih anomalij:
- možnost predrgnenja izolacije na plus kablu akumulatorja, ki je pod sedežem – nevarnost vžiga;
- pričvrstitev ščitnika pogonske verige.
Zabeležene sitnosti:
- pojav korozije na zvarih in vijakih.
TEHNIČNI PODATKI
Moč: 55 kW (74,8 KM) pri 9.000/min
Navor: 68 Nm pri 6.500/min
Motor: 2-valjni vrstni, kot vžiga 270˚ – vodno hlajeni – 4 ventili na valj
Vrtina x gib: 80 x 68,6 mm
Prostornina: 689 ccm
Dovod goriva: večtočkovni vbrizg
Sklopka: večlamelna v oljni kopeli
Menjalnik: 6-stopenjski, veriga tip 520 – 108 členov, verižnika 16/43
Okvir: cevni nosilec, motor je nosilni element
Vzmetenje, spredaj: nenastavljive teleskopske vilice, teleskopa premera 41 mm, gib kolesa 130 mm
zadaj: sredinski blažilnik (vpet na motor; nastavljiva prednapetost vzmeti), gib kolesa 130 mm
Gume, spredaj: 120/70 – 17;
zadaj: 180/60 – 17
Zavore, kolutne, spredaj: 2 x 282 mm, 4-batna čeljust;
zadaj: 1 x 245 mm, 1-batna čeljust
Medosna razdalja: 1.400 mm
Višina sedeža: 805 mm
Razdalja od tal do najnižje točke motocikla: 14 cm
Posoda za gorivo: 14 l / rezerva 2,7 l
Akumulator: 12V – 8,6 Ah

TUDI TO JE DOBRO VEDETI
Teža s tekočinami: 180 kg
Povprečna poraba goriva: 5,2 l / 100 km
Največja hitrost: 195 km/h
Pospešek od 0 do 100 km/h: 4,5 s
Nosilnost: 173 do 176 kg (pozor: dva potnika + dodatna oprema + prtljaga!)
Pomanjkljivost: za dva je prostor skromno odmerjen
Pogostost servisiranja: redni servisi si sledijo na 10.000 kilometrov; menjava vžigalnih svečk na 20.000 km; velik servis s kontrolo zračnosti ventilov na 40.000 km; zamenjava zavorne tekočine na vsaki 2 leti; zamenjava zavornih cevi na vsaka 4 leta.
OPREMA MOTOCIKLA
- imobilizator vžiga,
- v LCD armaturni plošči prikaz prestave v menjalniku, ure, merilnik količine goriva, prikaz zunanje temperature in temperature hladilne tekočine v motorju.
- varnostne utripalke,
- prost 12 V konektor za dodatno opremo.