Katarina Turnšek, motoSI št. 101, december 2021
Na cestah, kjer je veliko motoristov, bi človek pričakoval veliko motorističnih nesreč. Pa vendar pregled zemljevida motorističnih prometnih nesreč, ki so se zgodile v več zaporednih zadnjih letih pokaže, da to ni čisto res. Cesta Kamnik – Gornji Grad, ki pelje skozi prelaz Črnivec, v obdobju zadnjih sedmih let skoraj nima uradno zabeleženih motorističnih nesreč! Črnokalski ovinki – skoraj brez nesreč.
Je pa seveda res, da poškodbe na odbojnih ograjah tega ne potrjujejo. Najbrž je padcev, ki se iztečejo brez posledic za udeležene in torej brez navzočnosti Policije, precej več.
Kljub temu pa ostaja dejstvo, da je daleč največ motorističnih nesreč v mestih in naseljih!
Na katerih cestah in odsekih, če odmislimo mesta in naselja, smo motoristi največkrat padali v zadnjih dveh letih?
Nesreč z mopedi in s kolesi z motorji nismo upoštevali.
Seveda to niso vse nesreče, saj so številni padci ostali Policiji neprijavljeni
Postojna – Razdrto
Na razdalji 13 kilometrov se je zgodilo 15 prometnih nesreč. Največ motorističnih nesreč s hudimi posledicami je bilo pri Razdrtem.
Trenta – Bovec
Na razdalji 20 kilometrov je bilo 10 motorističnih nesreč. Če pot podaljšamo čez Vršič v Kranjsko Goro, prištejemo še 9 motorističnih nesreč, vendar se je le ena končala s hudo telesno poškodbo. Vsi ostali so jo odnesli brez poškodb. Cesta čez Vršič je glede na število motoristov torej kar varna.
Otiški vrh (Dravograd) – Slovenj Gradec
Na razdalji 9 kilometrov, po ravni cesti, 10 nesreč.
Idrija – Godovič
Na razdalji 11 kilometrov se je zgodilo 9 prometnih nesreč. Najbolj problematičen odsek je tik pred Godovičem iz smeri Idrija.
Cesta Koper – Dragonja
Cesta E751 je vsa leta na prvih mestih po številu prometnih nesreč. V letih 2019 in 2020 jih je bilo tam skupaj vsaj 10. Na teh dveh ovinkih (Šalara) se običajno dogajajo hude motoristične nesreče.
Spodnje jezersko – Preddvor
Bilo je 9 motorističnih nesreč, od tega dve hudi.
Dvor (ob Krki) – Stari Log
Na razdalji 14 kilometrov je bilo na tej cesti skupaj 8 nesreč, od tega kar 5 nesreč s hudimi telesnimi poškodbami na razdalji treh kilometrov! Odcep za Hinje je bil zagotovo eden najnevarnejših odcepov za motoriste v preteklih dveh letih.
Še nekaj drugih nevarnih odsekov, kjer je bilo vsaj 6 prometnih nesreč
Žaga – Kobarid
Novo mesto Revoz – Metlika
Valeta – Sečovlje
Latkova vas – Trbovlje (cesta »Marija Reka«)
Planina – Ravbarkomanda
Vršič – Trenta
Litija – Zagorje
Kaj pa Rakitna?
Ogledali smo si tudi statistiko prometnih nesreč na cesti Podpeč – Rakitna. Ko so leta 2016 tam iznakazili asfalt, da bi umirili motoriste, so na Direkciji RS za infrastrukturo to poimenovali ‘pilotni projekt’. Če je kdo mislil, da so se ga lotili zaradi velikega številnih motorističnih nesreč, se hudo moti. Lotili so se ga zato, ker so motoristi tam dirkali, to je bil dejansko poligon, kar pa je šlo močno na živce pred vsem lokalnim prebivalcem. Komu ne bi šlo? Bilo je hrupno, bilo je moteče za kolesarje in avtomobiliste. Rakitna je pač priljubljena izletniška točka. Takrat so ugotovili, da je na tem odseku delež motoristov v poletnih mesecih več kot 10-odstoten. Več kot 200 motoristov na dan! Uradno zabeleženih motorističnih nesreč pa je bilo malo! Kar poglejmo:
Leta 2012: 1 lažja
Leta 2013: 1 hujša, 6 lažjih, 1 brez poškodb
Leta 2014: 1 lažja, 1 hujša
Leta 2015: 1 lažja
Leta 2016: 1 smrt, 1 hujša, 2 lažji
Leta 2017: 1 lažja
Leta 2018: 1 lažja
Leta 2019: 1 lažja, 1 hujša
Leta 2020: 1 hujša, 2 lažji
Leta 2021: še ni podatka, je pa letos tam umrl motorist
In kaj so nam sporočili z Direkcije za infrastrukturo, ko smo jih vprašali, kako uspešen je bil njihov pilotni projekt? Da je zdaj tam za 71 % manj nesreč. Poglejmo:
Iz analize prometnih nesreč izhaja, da se je po izvedbi ukrepa posebnih talnih označb za motoriste na 15 krivinah regionalne ceste R3-643/1436 Podpeč–Rakitna avgusta 2016, na obravnavanem cestnem odseku od km 4,281 do km 8,737, število prometnih nesreč motoristov v izpostavljenih krivinah, glede na primerljivo obdobje pred ukrepom, zmanjšalo za kar 71 %. Pri tem se je v primerljivem obdobju po ukrepu zgodilo 3,9 manj nesreč kot pred ukrepom. Število vseh nesreč v izpostavljenih krivinah se je zmanjšalo za več kot 56 %. Na celotnem območju (od km 4,281 do km 8,737) se je število vseh nesreč zmanjšalo za 29 %, število nesreč motoristov pa za slabih 21 %. Statistično gledano so torej izvedeni ukrepi v 15 krivinah odseka 1436 Podpeč-Rakitna pozitivno vplivali na prometno varnost motoristov.
Število prometnih nesreč motoristov v izpostavljenih krivinah se je v primerljivem obdobju po ukrepu zmanjšalo za več kot dve tretjini. Pri tem je potrebno upoštevati, da je statistični vzorec prometnih nesreč razmeroma majhen – 8 prometnih nesreč v šestih letih. Ocenjujemo, da veliko število nesreč, v katerih ne prihaja do poškodb motoristov, ni prijavljenih.
Po drugi strani, pa so se nesreče motoristov (skupno pet), po izvedbi ukrepov, večinoma zgodile na območju brez ukrepa.
Zapisali so še, da na odseku Podpeč–Rakitna trenutno nimajo predvidenih dodatnih ukrepov oziroma sprememb. Talne označbe ostajajo.